tisdag 31 januari 2012

Blind Side

Hej!! Jag har alldeles nyss sett en jätte bra filmer och den jag såg var Blind Side!
Blind Side var nog en av dom bästa fimlerna jag har sett

Det började med att vi såg den på Engelskan och sen så beställde vi hem den och så såg vi den.
The Blind Side handlar om Big Mike som fördes bort från sin mamma när han var liten.
Hans mamma var missbrukare.
Hans bror försöker få in honom och hans son på en skola och sport-tränare lyckas få in honom på skolan eftersom han så gärna vill ha med honom i "American Football" laget.
Han bor hos hans bror på hans soffa men sen sparkar hans bror ut honom så han blir alltdå hem-lös.
Leigh Anne (Sandra Bullock) som bara känner till lyx-livet ser honom på gatan mitt i vintern med bara tröja och shorts.
Så då får han följa med dom hem och bo hos dom och Leigh Anne börjar förstå att det finns riktigt fattiga personer som inte har nåt hem.
Och han som nästan alltid har fått bo på gatan blir chokad över hur bra visa personer har det.
Sen får han upp sina betyg så att han kan börja gå på "American Football".
Sen blir han jättebra på det och alla skolor vill ha honom med i sitt lag.
Och så väljer han "Ole Miss" skolan.

Den här filmen är jätte bra och jag rekomenderar den här till vem som helst för man lär sig verkligen av den.
Här kommer en trailer:




Hej då ha de bra!!
R.I.P Mitchi


2 kommentarer:

  1. Jag trodde först att det var *Blind Sight* du skulle skriva om. Men visst den verkar väl bra :D

    SvaraRadera
  2. "Den verkar väl bra" Den ÄR jättebra!!!!!!

    SvaraRadera