torsdag 5 april 2012

Falskt alarm

Hej! jag upptäckte nyss att Singo ( min landsköldpadda ) hade fått en stor gul fläck mitt på han huvud.
Jag blev jätterädd och började söka massor på internet men hittade inget!!!
Sen kom jag plötsligt på att jag läste en gång om en landsköldpadda som hade intorkad mat i ansiktet.
Så då försökte jag få lås det gula men det gick inte för att han drog in huvudet i skalet (hehe)
Sen efeter ett tag när han lugnat ner sig så fick jag av det, vilken lättnad.

Jag skrev om en hund som heter Duplo för några dagar sen och nu har jag börjat gå ut på promenad på morgonen innan skolan börjar ( om skolan skulle varit för nu har vi LOV!!!! ) för att se hur det skulle vara om vi hade hund, fast en timme senare nu på lovet, lite sovmorgon måste man väl ändå få ha!

3 kommentarer:

  1. Ja, lite gott måste man ju unna sig! Var är du på lovet? I Lux eller någon annanstans?

    SvaraRadera
  2. Din lillasyrras kompis6 april 2012 kl. 02:43

    Det var jättekul att gå ut med Duplo i onsdags! :D

    SvaraRadera
  3. Ja! Det var det verkligen!!!
    PS. Jag ska gå och se hungerspelen igen ikväll med min familj!!!!!
    :-D

    SvaraRadera