tisdag 8 maj 2012

11 frågor från Mimsan!

Hej! Jag ska svara på 11 frågor som Mimsan har skrivit.

1. Vilket land vill du helst resa till just nu?
Jag skulle vilja åka till mallorca eller Thailand!!!

2. Vilken bok ångrar du att du läste? (om det finns några)
Faktiskt så kan jag inte komma på en enda bok som jag ångrar att jag har läst.

3. Är du rädd för spindlar, ormar eller sniglar?
Jag kan börja med att säga att jag är rädd för spindlar, absolut!
Men ormar är jag väl inte rädd för om den inte försöker att äta upp en!
Men sniglar är nog det djuret som jag är minst rädd för i hela världen!

4. Vilken bok enligt dig har det finaste omslaget?
Hmmm... Jag tycker att Twillight bökerna har ett ganska fint omslag, men Hungerspelen böckerna har också ganska fina omslag (kanske lite tråkiga)

5. Vilken bok förtjänar mer ära än den får?
Hmm... Jag har inte världens största bokförråd men jag skulle nog kanske välja Elefant Guldet (Eric Campbell)

6. Vilken blogg är din favorit?
Oj, det var en svår fråga! Jag kan inte välja ut en men om jag får välja flera skulle jag ta Mimsan, Iktoro, Emelie, Bokkarin och mig !!!!!!!!!!

7. Vilken genre läser du helst i?
Jag gillar att läsa böcker som handla om någons liv och djurböcker!!!!

8. Vad föredrar du för årstid?
 Jag föredrar våren för då behöver man inte ha på sig en massa kläder eller att man blir levande stekt!!!

9. Dagdrömmer du ofta?
Ja, speciellt om jag är trött (vilket jag väldigt ofta är).

10. Skriver du ofta?
Ja, faktiskt jag har påbörjat ett par böcker!

11. Julafton eller födelsedag (Varför det ena eller det andra)
Julafton, för då får man ledigt och att då får alla presenter!

Tack! För dina jättebra frågor! =-D

1 kommentar: