måndag 4 juni 2012

Guess what!

Hej! Nu ska ni få gissa en sak, för några dagar sedan så planterade jag en lite växt och nu ska ni få gissa vilken växt det är!


Jag vet ju självklart vilken växt det är men vet ni?
Ledtråd: Den blir något som man kan äta!

Igår hade vi gäster (mamma och pappas kompisar, dom som vi åt på Kimchi med(kolla några inlägg nedan).
Dom var här och åt lunch!
Pappa grillade på sin nya födelsedagspresent (kanske inte så ny) alltså en grill.
Det blev så gott!!!!!!!!
De vuxna åt typ burgur sallad till medan jag och Mimmi åt Penne pasta.
Till efterrätt så hade jag och mimmi bakad jättesöta hjärtmuffins
Så här de ut!


Och sedan så gjorde jag en fruktsallad...typ.
Så här såg den ut!


Jag hann inte äns att ta en bild innan de hade börjat äta





2 kommentarer:

  1. Men vad fuskigt! Jag är usel på växter och det finns MÅNGA som man kan äta, säg!

    SvaraRadera
  2. Ok, jag dka ge dig två ledtrådar!
    1. Det är INTE ett bär!
    2. Den är INTE röd/rosa/lila!

    Hoppas att det finns nån där ute som kan klura ut vad det är ;-)

    SvaraRadera